مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهمترین دغدغههای هر کسبوکار، فارغ از اندازه آن است. هر چه این رابطه بهتر باشد، خرید بیشتری را مشتری انجام خواهد داد. امروزه اغلب کسبوکارها، این ارتباطات را از طریق نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)مدیریت میکنند. افراد با استعدادی که وظیفه مدیریت این نرمافزار و یا تکنولوژی را دارند و استراتژیهای بازاریابی و فروش را برای سازمان پیادهسازی و اجرا میکنند متخصصین حوزه…
فناوری CRM فقط مختص شرکتهای بزرگ نیست. در گذشته، ارتباط با مشتری با نامهنگاری صورت میگرفته است. اکنون، مثل خیلی از چیزها، شاهد پیشرفت تکنولوژی در راستای بهبود این امر هستیم. برنامهی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، راه حلی است که کسبوکارهای کوچک میتوانند از آن بهرهمند شوند. ابزارهای مدرن CRM، بهمنظور دنبال کردن سرنخها و بستن قرارداد ، پیگیریهای ابتدایی فروش را با سیستم مدیریت وظایف ترکیب میکند. بهبود…
به دست آوردن مشتریان جدید، هزینهبر و وقتگیر است. در واقع تحقیقات نشان داده که جذب مشتریان 5 برابر هزینهبر تر از نگه داشتن مشتریان موجود است. فراهم کردن رضایت مشتری نیز ضمانتی بر خرید دوباره نخواهد بود، چرا که بین 60% تا 80% مشتریان رضایتمند، دیگر خرید نمیکنند. برای دیدگاههای بیشتر بر چگونگی افزایش درآمد از مشتریان موجود، مطالب زیر را بخوانید. یک راه ساده برای افرایش فروش این…
در اغلب فرمهای استخدامی شرکتها، داشتن مهارت مذاکره جزو شرایط گرفتن نیرو میباشد. اما توانایی مذاکره نیاز به مجموعهای از مهارتهای فردی و ارتباطی دارد که برای دستیابی به نتیجه مطلوب مورد استفاده قرار میگیرند. شرایط مذاکره زمانی اتفاق میافتد که دو طرف یا گروهی از افراد در مورد حل مسئله یا هدف یک پروژه یا قرارداد با یکدیگر اختلاف نظر دارند. برای داشتن مذاکره موفقیت آمیز، لازم است که…
ارائه پیشنمایش یا دمو محصولات، به نوعی روزی و محل امرار معاش فروشندگان است. اما در همین حال، بسیاری از نمایندگان فروش سعی دارند تا ارائه ای با نرخ تبدیلی مناسب آماده کنند. ما در این مقاله در مورد چگونکی به ثمر نشستن پیشنمایش بحث خواهیمکرد. همهی نکات درمورد برنامهریزی مناسب و شخصیسازی است – به ما اعتماد کنید! 1. یک ارائهی پیشنمایش چقدر باید طول بکشد؟ برای ارائه دمو،…
اگر فکر میکنید چرا صدها ایمیل، پر از پیشنهادات دریافت میکنید و درک نمیکنید چرا شرکتها تصمیم به ارسال این هرزنامهها (اسپم) گرفتهاند. این مقاله برای شما تهیه شده است. چرا؟ برای اینکه احتمالا شما دهها پیشنهاد با ارزشی که به رونق کسبوکارتان کمک میکند را از دست دادهاید. به عنوان یکی از متخصصین حوزه بازاریابی، ما هر روز اقدام به ارسال ایمیلهای سرد کرده و از این کار لذت…
بیشتر شرکتهایی که دارای وبسایت هستند سرنخهای فروش را از طریق آن ایجاد میکنند. اما تولید آنها به فاکتورهایی وابسته است. در ادامه برای جلوگیری از صرف وقت و هزینه، به بررسی و بیان بعضی از اشتباهات رایج در ایجاد سرنخ میپردازیم. تعیین نکردن گروه هدف وبسایت همانند فرمهای بازاریابی و فروش عمل میکند. پیامهای قرار گرفته شده در آن، باید با توجه به مخاطب، تغییر شکل پیدا کند. اطلاعات…
مردم در جوامع امروزی توسط رسانهها احاطه شدهاند و دیگر به همه چیز شک دارند. این کتاب از رویکردی نوین برای حل مشکل "ناتوانی در ایجاد رابطه" به نام "جایگاه سازی" صحبت می کند. مجموعه فعالیت هایی که باعث میگردد یک محصول به همراه تصویری روشن و شفاف در ذهن مخاطبان بنشیند. تصویری که نقاط قوت و یا ضعف یک سازمان را در کنار رقبایش نشان میدهد. نابغههای حوزه تبلیغات،…
اگر فروشنده هستید و روی "تماس سرد" سرمایهگذاری نمیکنید، احتمالا مقدار قابل توجهی پول از دست میدهید! تماس سرد یکی از بهترین روشها برای تامین امنیت شغلی است. این بهترین روش برای پیدا کردن سرنخ در رویدادهایی است که در آن هستید. واضح است که نزدیک شدن به مشتریان فعلی و گذشته، و درخواست مراجعه حضوری، مهمترین چیز برای فروش است. چرا که یک مراجعه حضوری، با پانزده تماس سرد…
برخی از شرکتها آن چنان به کیفیت محصولات خود اطمینان دارند که فکر میکنند بازدیدکنندگان با دیدن آنها حتما تبدیل به طرفدارانی دو آتیشه خواهند شد. اما این تمام ماجرا نیست. در این حرف که داشتن محصولی با کیفیت، برای جذب مشتری، از اهمیت بالایی برخوردار است شکی نیست ولی برای ساختن ارتباط سازنده با مشتریان، شما باید چیز بیشتری به آنها بدهید. بنابراین بعد از خرید مشتریان، میبایست استراتژیهایی…