فناوری CRM فقط مختص شرکتهای بزرگ نیست. در گذشته، ارتباط با مشتری با نامهنگاری صورت میگرفته است. اکنون، مثل خیلی از چیزها، شاهد پیشرفت تکنولوژی در راستای بهبود این امر هستیم. برنامهی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، راه حلی است که کسبوکارهای کوچک میتوانند از آن بهرهمند شوند.
ابزارهای مدرن CRM، بهمنظور دنبال کردن سرنخها و بستن قرارداد ، پیگیریهای ابتدایی فروش را با سیستم مدیریت وظایف ترکیب میکند. بهبود در روند نظرسنجی برای رضایت مشتری، پیشنهاد برای خریدهای بعدی، و ارسال اطلاعات سفارش به حساب آنلاین مشتریان، کاربردهای این فناوری هستند. این کاربردها بسیار ارزشمند و متنوع هستند.
سازمانهایی که دارای کانالهای فروش و خدمات متعددی هستند، میتوانند از این ابزارها برای یکپارچهسازی جریان اطلاعاتی استفاده کنند. همهی اینها بسیار گسترده بنظر میرسند و ممکن است فکر کنید این این نوع فناوری برای شرکتهایی با بودجه کلان در نظر گرفته شده است، اما اینگونه نیست. فناوری CRM مزایای بسیاری برای مشاغل کوچک فراهم کرده است. اینجا تنها به چند نمونه از راههایی که کارمندان میتوانند از طریق آن ایجاد ارتباط کرده و فروش را افزایش دهند اشاره میکنیم.
نرمافزار CRM وقت را برای روابط داخلی و بازاریابی آزاد میکند
وقتی اعداد را جمعآوری میکنید، مطمئناً مشاهده خواهید کرد که کارمندان شما به انجام تعدادی از وظایف خود نمیرسند. چقدر زمان صرف پیگیری مشتریان و تعیین سطح رضایت و روند فروش میشود؟ اگر این عدد، بالاتر از حد انتظارتان است، باید ببینید که نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان چه کاری میتواند برای شما و تیمتان انجام دهد.
بیشتر نرمافزارهای فروش شامل ماژولهایی هستند که بازخوردهای مشتریان را بررسی کرده و روند فروش، نظرات و رضایت کلی مصرفکنندگان را فراهم میکند. شما میتوانید با وارد کردن این فناوری به سیستم کسبوکارتان، در زمان زیادی که کارمندانتان صرف وارد کردن دستی اطلاعات و تحقیقات میکنند، صرفهجویی کنید. این، زمان بیشتری برای بهبود سیستم بازاریابی شما فراهم میکند و ایجاد رابطه بهتر با اعضای تیم میشود. کارمندان بیشتر وقت خود را با استفاده کردن از CRM میگذرانند.
ابزارهای بهرهوری CRM به فرایند خلاقیت کمک میکنند
کارمندان شما از چه تعداد ابزار بهرهوری استفاده میکنند؟ بهتر نبود اگر میتوانستند برای همهی نیازهای خلاقانهی خود وارد یک سیستم شوند؟ بسته به سیستم، برنامه CRM احتمالا این مشکل را حل میکند.
یک سیستم خوشساخت CRM، تمام ابزارهایی که نیروهای فروشتان احتیاج دارند تا عملکرد بهتری داشته باشند را در اختیارشان قرار میدهد؛ مثل قالبهای ایمیل، گزارشات سفارشی شده، و بانک اطلاعاتی که موجب سهولت در فروش میشود. کارکنان شما میتوانند از هر کدام ابزارهای کارآمد این نرمافزار استفاده کنند و یا با هر ابزاری که در حال استفاده از آن هستند، ترکیب کنند. یک سیستم همهکارهی CRM تقریبا تمام نیازهای فروش در هر صنفی را پاسخ میدهد.
استفاده از CRM برای پیشبینی روال کارمندان
معمولا جلسات فروش، زمانی است برای دست یافتن به نقاط ضعف و قدرت تیمتان. شما در واقع میتوانید به جای این کار، زمان را صرف همفکری برای ایجاد استراتژیهای جدید فروش و یا اشتراکگذاری اطلاعات انگیزشی کنید. تکنولوژی این کار را ممکن ساخته است.
یک سیستم CRM خوب، معیار هایی برای اندازهگیری عملکرد کارمندان و فهمیدن ضعفهای قابل بحث در جلسات فروش آینده را در اختیار شما قرار میدهد. این یک توانایی برای پیشبینی روند فروش در ساختار کسبوکار کوچک شماست که میتوانید قبل از اینکه مشکلات تبدیل به موانع شوند، تغییر استراتژی دهید.
کارمندان نیز قدردان این قابلیت خواهند بود چراکه میتوانند به جای اینکه ضعفشان را از افراد دیگرد بشنوند، خودشان میزان عملکرد خود را بررسی و برای بهبود روند کارشان ایدهپردازی کنند.
ابزارهای تحلیلی، بینش ارزشمندی برای کمپینهای فعلی ارائه میدهد
کمپینهای فروش عموما زمانی را برای ساختار تحلیلی و بازنویسی استراتژی اختصاص میدهند. به اشتراکگذاری گزارشات و اطلاعات روزانه، تیم را از برنامهریزی در این راستا بینیاز میکند و زمان زیادی را برای ایجاد راهکارهای استراتژیک، آزاد میکند.
امروزه، برنامههای مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) قابلیتهای زیادی برای پیشبینی روند کار، اندازهگیری عملکرد، و کارایی هوشمندانهتر کارمندان مشاغل کوچک ارائه میکند. دادههای موجود در صفحهی تحلیلی مهمترین مزیت برای میزان بهرهوری و افزایش درامد در انواع شرکتهاست.
جمعبندی
استفاده از CRM زمان مصرفی برای نوشتن قالب ایمیل، پاسخ به سوالات رایج، و تحلیل دادهها را کاهش میدهد. ابزارهای کارآمد این نرمافزار، میزان خلاقیت را بالا میبرد، هم زمان با اینکه روال عملکرد کارمندان و دادههای فروش، بررسی و آنالیز میشود.