You are currently viewing چگونه می‌توان به همسویی تیم بازاریابی و فروش کمک کرد؟

چگونه می‌توان به همسویی تیم بازاریابی و فروش کمک کرد؟

نتیجه همسو شدن تیم بازاریابی و فروش، حفظ و جذب مشتریان و در نتیجه افزایش فروش است.

زمانیکه تیم فروش و بازاریابی به عنوان یک تیم مشترک در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بهره‌وری فروش، رشد و فرآیند برگشت سرمایه بهبود چشمگیری خواهد داشت.

“همسو شدن” می‌تواند معانی زیادی از جمله رسیدن به درک یکسان، ایجاد اهداف و معیارهای مشترک، مدیریت سرنخ‌ها و تلاش برای پرورش و ارزیابی آن‌ها و بهره‌گیری از فرآیندهای ساده در این راه داشته باشد.

یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM به شرکت‌ها امکان آنالیز و مدیریت ارتباط با مشتریان را در همه ابعاد خواهد داد و کمک کرده تا با دید بازتری به تجارت و کسب و کار خود بپردازیم.

اما چطور یک نرم‌افزار CRM می‌تواند به همسو شدن تیم بازاریابی و فروش کمک کند

بهبود ارتباطات

بر اساس گزارش سال 2015 جلسات بی‌حاصل و انبوه پست‌های الکترونیکی دو عامل مهم در به حاشیه کشاندن فعالیت‌های تیم بازایابی می‌باشد و از موانع اصلی در روند کار است. عدم ارتباط یا نداشتن ارتباط سالم و سازنده نیز یکی از شایع ترین اختلافات درون سازمانی در هر شرکتی می‌باشد.

با داشتن نرم‌افزاری برای مدیریت کارهای مشترک، بخش بازاریابی و فروش کارایی بالاتری را از خود نشان خواهد داد. در کنار قابلیت بیان شده، این نرم‌افزار با پیگیری نتایج تکنیک‌ها و تاکتیک‌های بکار رفته در سازمان می‌تواند اثربخش‌ترین آن‌ها را مشخص نماید.

دید و بینش عمیق‌تر

با اشتراک‌گذاری اطلاعات، تیم بازاریابی و تیم فروش به سادگی می‌توانند دسترسی به اطلاعات سرنخ‌ها را داشته و اطلاعات کاربردی مناسب (مانند پیشینه شرکت، رقبا، تعاملات) که تاثیرگذار در روند فعالیت‌ها می‌باشند را وارد نمایند.

به اشتراک‌گذاری اهداف و انتظارات

شرکت‌های موفق همواره سعی در ایجاد پلی میان بخش‌های مختلف سازمان برای هماهنگی بیشتر دارند. به جای کار کردن بر روی اهداف متفاوت با انتظاراتی بدون مرز مشخص از یکدیگر، کار توسط تیمی متشکل از همه بخش‌ها انجام شده که با کاهش گلوگاه‌ها و تولید ایده‌ها و آگاهی مناسب از نیاز مشتریان، پروژه را به اتمام می‌رسانند.

جلوگیری از تلاش‌های  مضاعف

دیدن تصویری یکسان از مشتریان، چشم‌اندازها و … توسط تیم‌های بازاریابی و فروش یکی از مزیت‌های اتوماسیون نرم‌افزار CRM است. این امر در بازاریابی به تلاش‌های متناسب با محتوا کمک کرده، در حالی که بخش فروش را قادر می‌سازد هر چه بهتر به مشتریان علاقمند توجه ویژه‌ای داشته باشند.

یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، نرخ تبدیل سرنخ به فروش را افزایش داده و به تیم فروش کمک کرده معاملات جاری را هر چه سریعتر و بدون فراموشی به اتمام برسانند و به شناسایی فرصت‌های جدید فروش به پردازند.

به کمک داده‌های به روز شده و روندی ساده، شرکت‌هایی که این نرم‌افزار را در مجموعه خود پیاده‌سازی نموده‌اند دارای عملکردی موثر و چابک در خصوص هسمو کردن تیم بازاریابی و فروش هستند. اغلب شرکت‌ها 30 تا 40 درصد درآمد خود را صرف فروش و بازاریابی می‌کنند. اگر این دو بخش فعالیت‌های خود را با هم هماهنگ کرده و خود را بهتر همسو و هم تراز کنند، می‌توانند مخارجی که شرکت برای آن‌ها خرج نموده را بهینه نمایند.