You are currently viewing مهارت‌های حیاتی برای موفقیت مدیر فروش

مهارت‌های حیاتی برای موفقیت مدیر فروش

به عهده گرفتن مدیریت یک بخش و مدیر شدن، فقط به معنی افزایش حقوق و عنوان جدید در سازمان نمی‌باشد بلکه حرکتی بزرگ و پیچده است. مسئولیت‌های بزرگی بر دوش شما گذاشته خواهد شد و انتظارات نیز بالاتر خواهد رفت. در این پست 5 مهارتی که قبل از مدیر شدن باید در آن خبره شوید را مورد بحث قرار می‌دهیم.

تفویض اختیار

هنر تفویض اختیار باید توسط تمام پرسنل فروشی که قرار است مدیر شوند، آموخته شود. تفویض اختیار جایی است که شما وظایفی را به اعضای تیم خود می‌دهید و برای با موفقیت به نتیجه رساندن آن کار به آن‌ها مشاوره می‌دهید. باید مطمئن شوید که وظایف داده شده به درستی درک شده است و مهلتی را برای اجرا و به نتیجه رساندن، برای آن‌ها تعیین نمایید.

مراقب باشید که در تمام مراحل اجرای این وظایف، حرکت آن‌ها را زیر ذره‌بین قرار ندهید و اجازه کار به پرسنل خود دهید تا در شرایط بازتری کار را انجام داده و حس بهتری نیز داشته باشند.

مدیریت پروژه‌ها

تمام مدیران نیازمند استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه هستند و باید با آن‌ها آشنا باشند. مدیران فروش باید حداقل با یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری کار کرده باشند و بتوانند نتیجه استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌اند را از آن استخراج نمایند.

تغییر روابط

این که روابط شما با بقیه اعضای تیم و پرسنل شرکت، بعد از گرفتن پست مدیریتی، دچار تغییر می‌شود اتفاقی طبیعی است و الزاما یک پارامتر منفی به شمار نمی‌آید. روابط درون سازمانی بین کارمندان، از اهمیت بالایی برخوردار است و با تغییر جایگاه افراد در سازمان دستخوش تغییر می‌شود. این تغییر باید به درستی و با دقت زیاد انجام شود. بهترین راه برای هدایت اعضا این بوده که در جلسه‌ای صمیمی و صادقانه روند این تغییر بیان شده و روابط را برای آن‌ها شرح دهید. مطمئن شوید که به همه نگرانی آنها، رسیدگی می‌کنید.

انگیزه تیم

دادن انگیزه یک مهارت مهم برای هر مدیر است. به این ترتیب که یک مدیر چگونه انرژی پرسنل را در هنگام کمبود روحیه، بالا می‌برد. الهام‌بخشی به تیم یک مهارت مهم برای مدیران می‌باشد که باید پرورش داده شود. باید از چیزهایی که تیم شما را هیجان زده می‌کند و نیروی مضاعف برای ادامه اجرای یک ایده و یا پروژه می‌دهد آگاه باشید. داشتن این قابلیت به این معنی بوده که شما آماده قدم برداشتن به سمت پست‌های مدیریتی هستید.

تقویت مهارت‌های ارتباطی

همه ما می‌دانیم که مدیران باید مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشند ، اما برای اعضای تیم شما نیز، داشتن این مهارت حیاتی است. بنابراین ، مدیران باید مهارت آموزش مهارتهای ارتباطی، به کارکنان خود، داشته  باشند. همدلی مهارتی است که یک فروشنده خوب را به یک شخصیت خارق‌العاده تبدیل می‌کند ، زیرا به شما امکان می‌دهد تا نیاز مشتریان خود را تنظیم کرده و واکنش‌های آنها را پیش‌بینی کنید. مدیران همدل می‌توانند با درک واقعی دردها، به ایجاد روابط بهتر کمک کنند.

جمع‌بندی

مدیر فروش شدن همیشه چالش‌هایی را به دنبال خواهد داشت. که کار سخت می‌طلبد. به همین منظور برای تسهیل روند تبدیل شدن به یک رهبر از یک کارشناس فروش، بایستی زمان کافی برای پرورش مهارت‌هایتان اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد از آن کسانی است که هرگز یادگیری را ترک نمی‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید