You are currently viewing 10 خطای وب‌سایتی که بر روی کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد

10 خطای وب‌سایتی که بر روی کسب‌وکار شما اثر می‌گذارد

بیشتر شرکت‌هایی که دارای وب‌سایت هستند سرنخ‌های فروش را از طریق آن ایجاد می‌کنند. اما تولید آن‌ها به فاکتورهایی وابسته است. در ادامه برای جلوگیری از صرف وقت و هزینه، به بررسی و بیان بعضی از اشتباهات رایج در ایجاد سرنخ می‌پردازیم.

 تعیین نکردن گروه هدف

وب‌سایت همانند فرم‌های بازاریابی و فروش عمل می‌کند. پیام‌های قرار گرفته شده در آن، باید با توجه به مخاطب، تغییر شکل پیدا کند. اطلاعات باید متناسب با بازار هدف باشد.

اگر به اکثر مشتریان خود توجه کنید، خواهید فهمید که آن‌ها دارای چه نوع کسب‌وکاری هستند و چه آرزویی را در سر دارند. به لطف این شناخت نه تنها شما می‌توانید صنعت مشتریان بالقوه خود را شناسایی کرده بلکه با شخصیت آن‌ها نیز آشنا باشید. این آشنایی به شما در ارتباطات سایتتان کمک خواهد کرد. دانستن انتظارات به شما کمک می‌کند، پیام‌هایی را در سایت قرار دهید که حس بهتری را در مشتری ایجاد کند.

محتوای زیاد

یکی از عوامل مهم در موفقیت یک وب‌سایت، سادگی آن است. این یکی از ساده‌ترین اشتباهاتی می‌باشد که به آن مرتکب می‌شوید. زیرا خیلی سخت می‌شود جلوی اضافه کردن اطلاعات شرکت، محصولات و خدمات را گرفت. کاربران اینترنت به سختی متن‌ها را مطالعه می‌کنند و فقط در حال اسکن کردن و مطالعه سریع آن‌ها هستند. بنابراین بهترین روش برای ارتباط با آن‌ها استفاده از ستون‌های عنوان، نوشتن نکات مهم با حروف درشت، دسته‌بندی اطلاعات و نمودارها است. 

عدم پیشنهاد منحصر به فرد  (USP) و یا پیشنهاد با ارزش (VP)

اولین چیزی که بازدیدکننده در سایت شما باید مشاهده کند فروش‌های با ارزش و ویژه مختص به او می‌باشد. این محصولات یا خدمات را برای ارتباط بهتر با مشتری بالقوه خود برجسته کنید و در دید قرار دهید.

نداشتن اقدام موثر (Call To Action)

هیچ چیز بدتر از جلب توجه مشتریان و انجام ندادن کاری نیست. مردم نیازمند آنند که دست آن‌ها را در تمام مراحل کار بگیرید و راه را به آن‌ها نشان دهید. اگر درست راهنمایی نشوند سایت شما را ترک خواهند کرد. این به معنای آن است که زیاد بودن آن‌ها در وب سایت به همان اندازه کم بودنشان می‌تواند مضر باشد.

شرکت‌های B2B نمی‌توانند بر روی وب سایت خود یک CTA واضح نداشته باشند.

CTA می‌تواند یک لینک و یا یک تصویر باشد که کاربران اینترنت را تشویق به انجام کاری خاص کند. CTA می‌بایستی از دیگر المان‌های صفحه توسط رنگ و یا شکل دکمه متمایز باشد. هر المان CTA می‌بایستی در سایت کاملا واضح و نمایان باشد تا توجه چشم را به خود جلب کرده و کاربر را تشویق به انجام کاری کند.

نداشتن اطلاعات مفید

همه باید به این نتیجه برسند، مظالبی که در سایت شما قرار داده شده است یک منبع معتبر اطلاعات برای آن‌ها بوده و نه یک سری جملات برای بالا آمدن سایتتان در صفحه موتورهای جستجو. برخی شرکت‌ها فراموش می‌کنند که این اطلاعات باید به مشتریان ارزش واقعی سایت مجموعه‌شان را نشان دهد.  گذاشتن مقالات و اطلاعات کاربردی باعث جذب و اعتماد مشتریان بالقوه خواهد شد. به اشتراک‌گذاری تجربیاتتان، در صنعتی که در آن فعالیت دارید، در قالب بلاگ، کتاب و یا اینفوگرافیک، کار ارزشمندی است که در جذب مشتری به شما کمک می‌کند. بازاریابی از طریق تولید محتوا یکی از روش‌هایی است که امروزه اغلب شرکت‌های پیشرو از آن بهره می‌گیرند.

تبلیغات بیش از حد از خود

بیشتر شرکت‌های B2B اقدام به انتشار محصولات، خدمات، موفقیت‌ها و اطلاعات مختص به خود می‌کنند. که این کار، حرکت درستی نیست. مطمئتا وب‌سایت شما باید منعکس کننده اطلاعات و عملکرد مجموعه شما باشد. اما باید اطلاعات ارزشمندی را به مشتریان بالقوه خود دهد. مزیت‌های استفاده از محصول و نحوه حل مشکلات را به مشتریان نشان دهید.

ظاهر ناپسند وب‌سایت

ظاهر بعضی از شرکت‌هایی که در صنعت و ساخت‌وساز فعالیت دارند قدیمی شده و اغلب آن‌ها از زمان درست شدنشان تغییری نکرده‌اند. به روزرسانی مستمر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در موتورهای جستجو تاثیرگذار بوده و در نتیجه سرنخ‌های بیشتری تولید خواهد شد. پیشنهاد می‌شود هر 2 تا 3 سال صفحه وبساتتان را به روزرسانی کنید.

نداشتن محتوای تصویری

یک متن یا پست جذاب از لحاظ ظاهر نیز باید زیبا باشد. 90 درصد اطلاعاتی که به مغز انسان ارسال می‌شود به صورت تصویر است و نسبت به متن نوشتاری، 60 هزار برابر سریعتر پردازش می‌شود. مطمئن شوید که بازدید کننده سایت شما، حداقل یک تصویر را مشاهده کند.

تصاویر می‌بایست:

  • چشم‌ها را جلب خود کند
  • با محتوا ارتباط داشته باشد
  • مناسب سایت شما باشد
  • برخلاف سایت نباشد
  • جذاب و تشویق کننده باشد

عدم وجود نمادهای اعتماد و الهام‌بخش

اگر به دنبال جذب مشتریان در سایت خود هستید باید به اعتماد آن‌ها الهام ببخشید. مشتریان نیازمند این هستند تا از شرکت فروشنده اطمینان حاصل کنند، مخصوصا اگر محصول مورد نظر از ارزش بالایی برخوردار باشد. اعتماد مشتریان در زمان مشاهده نماد شرکت‌هایی که از شما خرید انجام داده اند، بالا خواهد رفت. بخشی از نکات مثبت بیان شده از طرف این شرکت‌ها را در صفحه ای که قرار است فروش را انجام دهید قرار داده تا با کسب اعتماد بازدیدکنندگان فروش افزایش پیدا کند.

عدم وجود فرم‌های تماس

تصور کنید که بازدیدکننده سایت شما بعد از مشاهده، به محصولاتتان علاقه‌مند شده، اما به دلایلی مجبور به ترک وبسات می‌شود. شما نمی‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید و در نتیجه مشتری بالقوه خود را از دست خواهید داد. پس مطمئن شوید که فرمی را برای گرفتن اطلاعات (شامل ایمیل و یا شماره تماس) در سایت خود قرار می‌دهید.

امیدواریم که بعد از مطالعه این متن و رعایت نکات بیان شده بتوانید کسب‌وکار بهتری را برای خود ایجاد کنید. با اعمال تغییرات مورد نظر همیشه نتایج را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید، در جهت درستی حرکت می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید