بازاریابی در کسبوکار شما، پیچیده نخواهد بود اگر از این پنج تکنیک ساده استفاده کنید. پنج تکنیک بازاریابی موفق وجود دارد که برای افزایش میزان فروش میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین این تکنیکها برای راهاندازی هر کسبوکاری موثر هستند.
1. همواره در حال اضافه کردن موضوعات جدید باشید
هر زمانی که شما موضوعی جدیدی (محصول، خدمات و یا اطلاعات) به کسبوکار خود اضافه میکنید، درواقع فرصتی را برای فروش بیشتر خلق میکنید. مثلا، چیزی به سادگی افزودن اطلاعاتی جدید روی وبسایتتان، فرصت فروش دوبارهای خلق میکند چرا که مشتریان برای بازدید از این اطلاعات به وبسایتتان مراجعه میکنند.
اضافه کردن یک محصول یا خدماتی جدید به لیستی که از قبل ارائه کردید، همواره میتواند بطور چشمگیری فروش را افزایش دهد. محصولات اضافه شده، به سه روش مختلف فروش را افزایش میدهد:
- جذب مشتریانی که راغب به استفاده از محصولات و خدمات فعلی شما نیستند.
- بوجود آوردن فروش دوباره به مشتریان موجود که همچنین مایلاند محصول جدید را داشته باشند.
- شما را قادر میسازد با ترکیب دو یا چند محصول در غالب یک بسته پیشنهادی ویژه، فروش بیشتری داشته باشید.
2. به یک مرجع معتبر تبدیل شوید
به دنبال راههایی باشید که بتوانید مرجعی برای مشتریان خود باشید. اطلاعات رایگان به آنها عرضه کنید. کمکشان کنید که کارها را سریعتر، آسانتر و کمهزینهتر انجام دهند. هر بار که آنها برای کمک به شما مراجعه کنند، فرصتی برای فروش کسب خواهید کرد.
3. خود را از رقیبانتان جدا کنید
دلیلی برای مشتریان پیدا یا ابداع کرده تا به جای کار با کسانی که محصولات مشابه شما را دارند با شما تجارت کنند. مثلا با دادن ضمانت و خدمات بهتر، زمان ارسال سریعتر، توجه بیشتر و….؟
برای مشتریان یک مزیت منحصربفرد ایجاد کنید که رقیبانتان آن را پیشنهاد نداده باشند. آن مزیت را در تمام فعالیتهای تبلیغاتی خود انتشار دهید. به مشتریانتان دلیلی بدهید تا با شما کار کنند نه رقیبانتان در این صورت خودکار فروشتان بیشتر خواهد شد.
4. نتیجه حاصل را برجسته نمایید
مشتریان شما درواقع محصولات یا خدمات شما را نمیخواهند. آنها منفعت حاصل از استفاده از آن را میخواهند.
برای مثال، خریداران ماشین، حملونقل آسان. بیماران دندانپزشکی، دندانهایی سالم و خوشظاهر میخواهند بدون اینکه دردی متحمل شوند. فرصتطلبان، بدنبال آزادی شخصی و اقتصادی برای خود و خانوادهشان هستند.
مطمئن شوید که تبلیغات شما همان چیز نهایی را نشان میدهد که مشتریان بدنبال آن هستند.
5. تغییرات را پیشبینی کنید
تغییرات، بزرگترین چالش برای موفقیت کسبوکار شما است. دورهای که با تکرار ساده فعل و انفعالات موفق گذشته یا حتی اخیر، مشاغل رشد میکردند، به پایان رسیده است. رقبای پیشرو و تغییرات دائمی، این امر را غیرممکن کردند.
انتظار تغییرات داشته و برای آن آماده شوید. منتظر تنزل درآمدتان نباشید تا بعد از آن کاری را انجام دهید. این عادت را بوجود آورید که دائما بدنبال تغییرات قریبالوقوع هستید. سپس با آن روبرو شوید قبل از اینکه شروع به ضرر در کسبوکار کنید. به عنوان مثال با افرایش تعداد محصولات و خدمات پیشنهادی و با استفاده از روشهای بازاریابی گوناگون، خود را از زیر فشار تغییرات خارج کنید.